Fra ide til forreting

Fra ide til forretning

image description

Tid: ca. 45 minutter

Denne metode handler om at tage jeres idéer – og prøve at gøre dem til en forretning. En god test af hvor god en idé er, er om den kan omsættes til en god forretning, som folk er villige til at betale penge for. Og bag enhver god forretning, ligger en god forretningsplan, der præcist viser, hvordan jeres idé kan udvikles, sælges og markedsføres.

 

Hvordan:

Brug disse spørgsmål herunder til at sammensætte din forretningsplan.

Virsomhedsnavn:
Find på et godt navn til jeres virksomhed. En god regel for et navn til et produkt eller service er at holde sig mellem 5 – 8 bogstaver og maksimum to stavelser, a la Netto, Føtex, Brugsen, Facebook, Volvo, Tuborg osv…

 

Beskriv jeres ide:
Beskriv kort hvad jeres virksomhed beskæftiger sig med.

Hvem og hvordan skal drive virksomheden?:
Hvad kan I hver især bidrage med til virksomheden.

Hvor skal virksomheden ligge?:
Hvor er den bedste placering?

Hvem er virksomhedens konkurrenter?:
Overvej hvordan jeres produkt/ide adskiller sig fra ligende produkter – eks. i forhold til pris, kvalitet, osv.

Hvordan jeres ide og virksomhed markedsføres?:
Find på en god reklame for jeres virksomhed, der kan hjælpe jer med at skabe opmærksomhed. Hvad kunne være et godt slogan? Et logo? Hvilke billeder eller historier kunne støtte op omkring jeres idé? Hvor og hvordan skal reklamen bringes?

Hvordan kan jeres produkt/idé sælges?:
Hvor og hvordan kan kunderne købe produktet(i en butik, på nettet, osv.)?

Hvor meget skal jeres produkt koste og hvorfor?:
Hænger pris og kvalitet sammen?